رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید در بحث مهریه و نفقه اولویت را برای مواردی بگذاریم که پرونده کامل مختومه شود و فرد به زندان برنگردد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید در بحث مهریه و نفقه اولویت را برای مواردی بگذاریم که پرونده کامل مختومه شود و فرد به زندان برنگردد و در این صورت موفقیت ستاد دیه بیشتر و اهداف بهتر محقق می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: بایستی اولویت ستاد دیه استان در جلب رضایت شاکی در پرونده‌ها قرار بگیرد، تا برای مثال یک نفر در موضوع مهریه یا نفقه دوباره به زندان برنگردد.


در ادامه مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان در این نشست گفت: امروز ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان آزاد می‌شوند که بیش از ۳۶ میلیارد تومان بدهی این افراد بوده که از این میزان مبلغ ۳۳ میلیارد تومان رضایت شاکی اخذ شد.


سید حجت الله موسوی قوام بیان کرد: متاسفانه ورودی‌های زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.


وی افزود: ۲۶۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط دریافت کمک‌های ستاد دیه استان هستند که از این تعداد ۱۸۸ نفر در سال جاری زندان شده اند، ۷۵ نفر از سال گذشته و ۳ نفر از سال ۱۴۰۱ هستند.


موسوی قوام اظهار داشت: در کرمان هیچ کس بدلیل دیه تصادفات در زندان نیست، اما یک نفر بدلیل حوادث کارگاهی، ۱۴۴ نفر چک، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۱ نفر بدلیل نفقه، هم اکنون در بند هستند.


موسوی قوام بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۵ نفر (۱۲۶ نفر مرد و ۹ نفر زن) بدلیل بدهی در زندان بودند، بدهکاری این افراد بیش از ۴۲۶ میلیارد بود که نزدیک ۷۰ درصد این مبلغ (۲۹۶ میلیارد تومان) را شاکیان در جلسات صلح و سازش گذشت کردند و ۳ میلیارد آورده متهمان، و بقیه مبلغ از تسهیلات بانکی، کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه مرکز و خیرین و ... بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار